教員紹介
閉じる
ショーブ パトリック
Shorb Patrick
Shorb Patrick
所属
関西国際大学 国際コミュニケーション学部 グローバルコミュニケーション学科
関西国際大学 グローバル学部 グローバル学科
職種
教授
著書・論文歴
論文
全国規模の学生調査結果からの アドミッション・ポリシーの認知度に関する考察 ――アドミッション・ポリシーは受験生にとって役立ったのか 大学入試研究ジャーナル 35,277-283頁 (共著) 2025/03
論文
Democratizing Education, Adjusting Students: Occupation Reform, Pupil Guidance, and the Discourse of "Tekio" in Postwar Japan History of Education Quarterly 64 (4),457-489頁 (単著) 2024/12
論文
Diploma Supplementsin Japanese Higher Education-Findings from a Nationwide Survey of Undergraduate Education IIAI Letters on Institutional Research 24,1-7頁 (共著) 2024
論文
Towards the Establishment of Program Evaluation System in Japanese Higher Education: Learning from the Quality Code Adopted in the United Kingdom International Journal of Institutional Research and Management 7 (1),1-15頁 (共著) 2023/11
論文
Implementing Program-Level Learning Outcomes in Japanese Higher Education: Insights from Quality Assurance Approaches Adopted by the United Kingdom Proceedings of 11th International Congress on Advanced Applied Informatics 81,221-229頁 (共著) 2022/09/22
論文
Recent Trends in University Quality Assurance: The Globalization of the Higher Education Marketplace or the Manifestation of Institutional Isomorphism? --Some Preliminary Observations 関西国際大学研究紀要 (22),55-70頁 (単著) 2021
論文
The Significance of ‘Seikatsu Tsuzurikata’ in a Global Age: Contextualizing an Educational Discourse of Liberation, ‘Intent Observations’ and De-centering Educational Studies in Japan: International Yearbook 14,53-68頁 (単著) 2020/03
論文
Placing “Akita” in the “International Liberal Arts University:” The Liberal Arts, “Life Guidance,” and the Potential Legacy of the Northern Education Movement (Hoppo Kyoiku Undo) on Akita International University Akita International University Global Review, 11,36-65頁 (単著) 2020
その他
教学マネジメントを支えるアセスメントプランの現状と課題に関する考察 : 全国の学士課程教育を対象とした調査を通して 大学評価研究 23,135-143頁 (共著) 2024/10
その他
Review Article: Educational Progressivism, Cultural Encounters and Reform in Japan. Edited by Yoko Yamasaki and Hiroyuki Kuno, Routledge, 2017 Education Studies in Japan: International Yearbook 13,169-171頁 2019/03
閉じる