教員情報
閉じる
クドウ マサユキ
Kudo Masayuki
工藤 雅之
所属
藤女子大学 文学部 英語文化学科
職種
教授
著書・論文歴
著書
教育デザイン研究の理論と実践 (共著) 2021/02/12
著書
Towards Effective and Less Stressful Online Collaborative Learning. In B.H.Khan& M.Ally (Eds.), Chapter 7. International Handbook of E-Learning Volume 1: Theoretical Perspectives and Research.,115-125頁 (共著) 2015/01
論文
Empowering Pre-Service Teachers: Fostering Self-Efficacy in ICT Integration for Educational DX The conference proceedings of 22nd International Conference of Media Education,104-106頁 (単著) 2024/08/20
論文
小学校英語科目での Cognitive Load Theory の応用に関する考察 藤女子大学子ども教育学科研究紀要 4,78-86頁 (単著) 2021/02/28
論文
A discussion on the cognitive load management in the secondary English education in Japan. 藤女子大学文学部紀要 55,69-84頁 (単著) 2018/03/01
論文
ARS統合型リアルタイム画面配信システムの開発と評価 電子情報通信学会論文誌D 99 (12),1120-1131頁 (共著) 2016/12/01
論文
A proposal of an add-on reflective component on an existing English e-learning system. International Conference for Media in Education 2016 (共著) 2016/09/17
論文
可動性を考慮したセンサ装着による歩行測位システムの開発 北海道科学大学研究紀要 40,1-7頁 (共著) 2016/03
論文
教育機関の事例にもとづく分散連携グループ情報共有システムの設計 北海道科学大学紀要 40,9-16頁 (共著) 2016/03
論文
マルチパラダイムプログラミング言語における効率的学習順序の構築 日本工学教育協会論文集 64 (1),33-38頁 (共著) 2016/02
論文
記述誘導方式による問題作成支援ソフトQuEditの開発と実践 日本工学教育協会論文集 63 (6),70-75頁 (共著) 2015/08
論文
Effects of Worked Examples on Stress, Cognitive Loads, and Performance in Online Collaboration. Unpublished Doctoral Dissertation submitted to International Christian University (単著) 2014/03/23
論文
Cognitive Load Theory (CLT) as a Conceptual and Practical Means for Improving English as a Foreign Language Education in Japan. Educational Studies 55,55-62頁 (単著) 2013/03/01
論文
Stress in Japanese learners engaged in online collaborative learning in English. British Journal of Educational Technology 43 (6),1016-1029頁 (共著) 2012/09/01
論文
Instructional design strategies for stress-reduced online collaboration in Asia's high context culture. Asian Association of Open Universities Journal 7 (1),35-42頁 (共著) 2012/01/30
閉じる