教員情報
閉じる
タカハシ ヒロシ
TAKAHASHI Hiroshi
高橋 博
所属
藤女子大学 文学部 英語文化学科
職種
教授
学会発表
2021/08
Towards an Expanded Paradigm for L2 Grammatical Metaphor: A Case of EFL Learners’ Deployment of Nominalizations as Incongruous Semiosis (JACET(大学英語教育学会)第60回国際大会)
2016/09
Metaphors, Modals and Nominalizations: Finding Pieces for the Puzzle of Identifying Relevant Language Foci in CLIL-style Instruction (大学英語教育学会(JACET) 第55回国際大会)
2015/08
Bring Your Own Books: On the Benefits of Quasi-extensive Reading in a College Academic Reading Course (大学英語教育学会(JACET) 第54回国際大会)
2014/08
Introducing Nominalization in a Writing Class (大学英語教育学会(JACET) 第53回国際大会)
2014/08
ひとりひとりの咲くべき花を求めて - 藤女子大学における留学生派遣プログラムの取り組み (大学英語教育学会 (JACET) 第53回国際大会)
2009/10
Toward an Embodied Account of the English Article System (日本認知言語学会 第10回全国大会)
2009/09
「学生の満足度第1位」:その理由をさぐる (大学英語教育学会 (JACET) 第48回国際大会)
2007/07
Applying Cognitive Linguistics to Second Language Learning: English Modal Verbs (The 10th International Cognitive Linguistics Conference (ICLC))
2007/07
Reframing Mental Spaces and Conceptual Integration through a Goffmanian Lens: A Blending Analysis of the Pronoun
We
in ESL Classroom Interactions (The 10th International Cognitive Linguistics Conference (ICLC))
2006/06
Subjective Objectivity, Grammatical Metaphor and Force Dynamics in L2 Legal Memoranda: A Cognitive-Functional Look at Modality (The Joint Conference of the American Association for Applied Linguistics (AAAL) and Canadian Association of Applied Linguistics (ACLA/CAAL), held in Montreal, Canada)
2005/10
Toward a Conceptual Typology of Metaphors: English and Japanese (The 28th Annual Second Language Research Forum (SLRF))
閉じる